پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3073
-
الف
+

فراخوان جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی اعلام شد

فراخوان بیست و پنجمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی منتشر شد.

فراخوان بیست و پنجمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی و چهارمین دوره کتاب سال دانشجویان فارسی‌نویس از سوی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی منتشر شد.

به گزارش آی فیلم و به نقل از روابط عمومی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، این دوره از جشنواره کتاب سال دانشجویی در سه بخش اصلی، ویژه و جنبی برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند از ۳ اردیبهشت‌ماه تا پایان تیرماه ۱۳۹۷ با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به آدرس www.isba.ir  نسبت به ثبت نام الکترونیکی اقدام کنند.

مولفان و مترجمانی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند که طی سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ آثار خود را به چاپ رسانده و در این مدت در یکی از دانشگاه‌ها یا حوزه های علمیه سراسر کشور در کلیه مقاطع تحصیلی اشتغال به تحصیل داشته باشند. همچنین فارغ‌التحصیلان سال‌های ۹۴ و ۹۵ که حداکثر تا پایان سال ۹۶ پایان‌نامه خود را به کتاب تبدیل کرده‌اند می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

بخش اصلی این جشنواره در شش گروه اصلی: علوم انسانی ( شامل شاخه های دین و فلسفه، زبان و ادبیات، روان شناسی، حقوق و علوم سیاسی، تاریخ، مدیریت و اقتصاد، علوم اجتماعی، تربیت بدنی و ...)،  علوم پایه (شامل شاخه‌های فیزیک، شیمی، زیست شناسی، زمین شناسی، ریاضی و...)، فنی و مهندسی (شامل شاخه های کامپیوتر، الکترونیک، عمران، مکانیک، صنایع و... )، کشاورزی  و منابع طبیعی (شامل شاخه های منابع طبیعی:زراعت، صنایع چوب، باغبانی و دامپروری و...)، علوم پزشکی و دامپزشکی (شامل شاخه های پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، پرستاری، مامایی و ...). و هنر و معماری (شامل شاخه های معماری، نقاشی، موسیقی، عکاسی و ....) است.

در بخش ویژه نیز آثار مرتبط با  پنج موضوع حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی، اخلاق و محیط زیست، مطالعات میان رشته ای قرآن کریم، فرهنگ عمومی و آسیب های اجتماعی، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پذیرفته می شوند.

همچنین بخش جنبی این جشنواره به دو موضوع نگارستان کتاب  و ایده های برتر دانشجویی در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اختصاص دارد که بخش "نگارستان کتاب" به عکس، نماهنگ ، فیلم‌های کوتاه صدثانیه‌ای، نمایشنامه ،فیلم نامه  و پویانمایی مرتبط با کتاب و کتابخوانی اختصاص دارد. در بخش ایده های برتر دانشجویی نیز علاقه مندان می توانند طرح ها و ایده های خود را در زمینه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و... مرتبط با کتاب و کتابخوانی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 در این دوره جشنواره، برای چهارمین بار، آثار تولید شده به زبان و خط فارسی توسط دانشجویان دیگر کشورها نیز پذیرفته و داوری می شود

کتاب‌های الکترونیکی که برای جشنواره ارسال می‌شود باید دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برچسب هولوگرام مربوطه باشند.

مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان این جشنواره هر سال آبان‌ماه همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.

غ.ن/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر